fundamentals of thermodynamics borgnakke 9th & 7th edition solution manual

solution manual of Fundamentals of Thermodynamics [ 7th + 9th ] edition written by Borgnakke book in pdf format
نویسندگان: Borgnakke, Claus; Sonntag, Richard Edwin;
ویرایش 9th edition  7th edition
نمونه ( sample) 9th sample 7th sample
If you want pay with dollar (USD) click here

 

دانلود حل المسائل کتاب مبانی ترمودینامیک ویرایش نهم به نویسندگی borgnakke

fundamentals of thermodynamics borgnakke 9th edition solutions

fundamentals of thermodynamics 9th edition solutions

ترمودینامیک علمی است که در آن مطالعه انتقال حرارت و تبدیل آن به انرژی و برعکس، تبدیل انرژی به حرارت را مورد بررسی قرار می‌دهد. مبانی ترمودینامیک شامل قوانین و اصول اساسی است که برای توصیف رفتار سیستم‌های حاوی ماده و انرژی استفاده می‌شوند. در ادامه به برخی از مبانی ترمودینامیک پرداخته خواهد شد:

1. قانون صفرم ترمودینامیک: این قانون می‌گوید که اگر دو سیستم در تعادل با یک سومیه، و هر یک از آن‌ها با سومیه سومیه باشد، آنگاه دو سیستم نیز با یکدیگر در تعادل هستند.

2. قانون اول ترمودینامیک (اصل حفظ انرژی): این قانون بیان می‌کند که انرژی در یک سیستم حفظ می‌شود و نمی‌توان آن را از هیچ جایی خلق یا نابود کرد. این قانون به صورت رابطه‌ای بین تغییرات داخلی، گرما و کار در یک سیستم بیان می‌شود.

3. قانون دوم ترمودینامیک: این قانون بیان می‌کند که در یک سیستم عایق شده، اگر فرآیندی اتفاق بیفتد، آنگاه آن فرآیند به سمت افزایش آنتروپی (میزان نظم و ترتیب) سیستم پیش می‌رود. این قانون معادلات و روابطی برای محاسبه آنتروپی و کاربردهای آن در فرآیندهای حرارتی ارائه می‌دهد.

4. قانون سوم ترمودینامیک: این قانون بیان می‌کند که در دما صفر مطلق (-273.15 درجه سانتیگراد)، آنتروپی یک سیستم بلاتکلیفی است و به مقدار صفر میل می‌کند.

این مبانی ترمودینامیک، همراه با معادلات و روابط مختلف، به ما کمک می‌کنند تا فرآیندهای حرارتی را در سیستم‌های مختلف مدلسازی و تحلیل کنیم.

solution manual of Fundamentals of Thermodynamics [ 7th + 9th ] edition written by Borgnakke book in pdf format