دانلود پروژه طراحی شده موتور خورجینی بنزینی ( V شکل ) در نرم افزار سالیدورک + فایل

نویسنده
تاریخ انتشار
9 سپتامبر 2022
تعداد بازدید
2113 بازدید
16,000 تومان
  خرید و دانلود محصول

عنوان: دانلود پروژه طراحی شده موتور خورجینی ( V ( وی ) شکل ) 8 سیلندر در نرم افزار سالیدورک solidwork + فایل

حجم فایل: 53 مگابایت

فرمت: SLDPRT-SLDASM

در این فایل کلیه قطعات موتور خورجینی یا همان V ( وی ) شکل مانند: سیلندرها، سوپاپ ها، سرسیلندر، منیفولد دود و هوا، فیلتر هوا، کارتر، دینام، کلاچ  و غیره توسط گروه مهندسی در نرم افزار سالیدورک طراحی شده اند و قابل دانلود می باشند.

 

ساختار موتور خورجینی: دانلود پروژه طراحی شده موتور خورجینی ( V شکل ) در نرم افزار سالیدورک solidwork + فایل

موتور خورجین یا V شکل، طرحی جدید از موتورهای جمع و جور حساب می شود. ساختار موتور V شکل به گونه ای است که به جای اینکه سیلندرها به صورت خطی و در یک راستا باشند، در یک زاویه خاصی نسبت به هم قرار می گیرند. زاویه بین سیلندرها از 60 تا 90 درجه متغییر است. وجود زاویه بین سیلندرها باعث ایحاد شکلی شبیه به حروف انگلیسی “V” می شود؛ به همین دلیل است که اینگونه موتورها را، V شکل یا خورجینی می گویند.

با چند استثناء ، موتور نوع “V” معمولاً با تعداد سیلندرهای مساوی ساخته می شوند و به طور مثال: 2 (دوقلو) ، 4 ، 6 ، 8 یا 12 سیلندر  هستند.. این نوع طراحی به طور قابل توجهی باعث کاهش ارتفاع، طول و وزن موتور در مقایسه با نوع طراحی خطی با تعداد مساوی سیلندر می شود.

موارد استفاده موتورهای V شکل: دانلود پروژه طراحی شده موتور خورجینی بنزینی ( V ( وی )شکل ) در نرم افزار سالیدورک solidwork + فایل

موتورهای خورجینی دارای طراحی پیچیده ای هستند و از این رو، هزینه تولید بالایی نسبت به موتورهای خطی در ظرفیت مشابه دارند. تولیدکنندگان این نوع موتورها، معمولاً آنها را برای موتور سیکلت های ورزشی سطح بالا به کار می گیرند. از طرف دیگر، سوپر موتور سیکلت های سطح بالا از طراحی V-4 استفاده می کنند. اتومبیل های سطح بالا مانند لیموزین، اتومبیل های اسپرت و SUV معمولاً از طرح های “V6” و “V8” و “V12” استفاده می کنند.

وسایل نقلیه با ظرفیت موتور بالاتر از 3 لیتر ، به ویژه اتومبیل ها، تمایل دارند از طراحی موتور “V” استفاده کنند. در این موتورها، معمولا میل بادامک در بالای محفظه ی سیلندر قرار می گیرند.
بیشتر اتومبیل ها، مانند سدان های بزرگ ، SUV و ماشین های اسپرت و غیره از موتورهای نوع V استفاده می کنند. برخی از خودروهای دارای موتور V نوع عبارتند از:

  • تویتا کمری  با حجم موتور 3 لیتر،
  •  مدل های E 400 ،C63 S AMG ،E 63 AMG ،G 63 AMG، GL 63 AMG  E مرسدس بنز
  • برخی از سری های 5، 6 و 7 بی ام دابلیو
  • مدل های 458، اسپایدر و 488GTS  فراری
  • تویوتا لندکروزر
  • لند روور
  • آئودی Q5 و Q7

تفاوت بین موتورهای خطی و خورجینی:

موتورهای Inline و V ( وی )  شکل، پیکربندی بسیار محبوب در بین اتومبیل ها و حتی در موتور سیکلت های چند سیلندر هستند. تفاوت اصلی بین آنها در چیدمان سیلندرها است. در موتورهای خطی، سیلندرها را در یک خط مستقیم قرار می دهند. در حالی که در یک موتور خورجینی، سیلندرها را به دو دسته تقسیم می کنند و با زاویه مشخص کنار هم قرار می دهند که به صورت شکل V حروف انگلیسی است.

فواید اصلی تولید شده توسط موتور V ( وی ) ، فشردگی است. اتومبیل هایی که موتورهای خطی دارند کاپوت درازی دارند. موتورهای V با همان تعداد سیلندر تقریباً نصف اندازه موتورهای خطی هستند و باعث می شوند کاپوت ماشین بسیار کوتاه تر باشد. اگرچه عرض را کمی افزایش می دهد، اما افزایش عرض خودرو قابل توجه نیست. جنبه دیگر از این مزیت این است که موتورهای V بزرگتر و در نتیجه قدرتمندتر از موتورهای خطی ساخته می شوند. دانلود پروژه طراحی شده موتور خورجینی بنزینی ( V شکل ) در نرم افزار سالیدورک solidwork + فایل

در موتورهای خورجینی، وقتی در هر طرف تعداد سیلندرها فرد باشد، باعث ایجاد لرزش می شود. تعداد سیلندر فرد در هر طرف به این معنی است که ارتعاشات ناشی از هر سیلندر متعادل نیست و شروع به ضربه زدن به موتور و وسیله نقلیه می کند. موتورها خورجینی 6 و 10 سیلندر بیش از حد در معرض این لرزش هستند.وسایل نقلیه که دارای این نوع موتورها هستند به منظور به حداقل رساندن لرزش ها و ایجاد سواری راحت تر برای مسافران، باید از شفت های تعادل استفاده کنند.

موتورهای Inline و V همچنین در هواپیماهای، قایق ها و سایر وسایل نقلیه موتوری استفاده می شوند. در خودروها استفاده از موتورهای خطی به نفع موتورهای فشرده تر و سبک تر V کاهش یافته است. این امر به تولیدكنندگان خودرو كمك می كوند تا اسب بخار بیشتری را در اتومبیل های كوچكتر تولید کنند.

مزایای موتورهای V شکل:

  • كوچكتر از همه موتورهای هشت سیلندر
  • پایین بودن جایگاه درپوش که در  آیرودینامیک بهتر کمک می کند
  • تعادل اولیه را افزایش داده و ارتعاشات را کاهش می دهد
  • عملکرد روانتر برای کارایی با سرعت بالا
  • جمع و جور بودن آن را برای اتومبیل های اسپرت با سطح بالا مناسب می کند

تصاویری از دانلود پروژه طراحی شده موتور خورجینی بنزینی ( V شکل ) 8 سیلندر در نرم افزار سالیدورک solidwork + فایل

دانلود پروژه طراحی شده موتور خورجینی ( V شکل ) 8 سیلندر در نرم افزار سالیدورک solidwork + فایل

دانلود پروژه طراحی شده موتور خورجینی بنزینی ( V شکل ) در نرم افزار سالیدورک solidwork + فایل

دانلود پروژه طراحی شده موتور خورجینی ( V شکل ) 8 سیلندر در نرم افزار سالیدورک solidwork + فایل

دانلود پروژه طراحی شده موتور خورجینی بنزینی  ( V شکل ) در نرم افزار سالیدورک solidwork + فایل

 

دانلود پروژه طراحی شده موتور خورجینی ( V شکل ) 8 سیلندر در نرم افزار سالیدورک solidwork + فایل

دانلود پروژه طراحی شده موتور خورجینی  بنزینی ( V شکل ) در نرم افزار سالیدورک solidwork + فایل

دانلود پروژه طراحی شده موتور خورجینی ( V شکل ) 8 سیلندر در نرم افزار سالیدورک solidwork + فایل

 

 

   راهنمای خرید:
  • در موقع پرداخت حتما تکمیل خرید را بزنید تا خرید کامل شود.
  • لینک دانلود پس از پرداخت نمایش داده شده و به ایمیلتان نیز ارسال میشود.
  • ایمیل خود را به دقت وارد نمایید. راهنمای خرید تصویری
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • 09036301645
  • از طریق واتس آپ پیگیری نمایید.
  • فایل دانلود شده را با برنامه winrar از حالت zip خارج نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *