دانلود مقاله دیفرانسیل و انواع آن ( پاور پوینت )

نویسنده
تاریخ انتشار
22 آوریل 2018
تعداد بازدید
2087 بازدید
رایگان
  دانلود رایگان

عنوان فایل : دانلود مقاله دیفرانسیل و انواع آن

نوع فایل : پاورپوینت

 تعدادصفحات : 40 ص

توضیحات دانلود مقاله دیفرانسیل و انواع آن :

در سال 1760 اولين وسيله نقليه جاده اي ساخته شد. این وسيله نقليه یك تراكتور نظامي بود كه توسط مهندس و مكانيك فرانسوي “نيكلاس جوزف كاگنوت” Nicolas Joseph Cugnot اختراع شد. كاگنوت براي این كه انرژي وسيله نقليه اش را تأمين كند از موتور بخار استفاده كرد. او این وسيله نقليه را تحت آموزش و راهنمایي انبار مهمات و زرادخانه جنگي پاریس و به وسيله یك مكانيك ساخت. این وسيله نقليه توسط ارتش فرانسه مورد استفاده قرار گرفت تا توپي را با سرعت 5/2 متر در ساعت روي سه چرخ به دنبال خود بكشد. این وسيله نقليه باید هر ده دقيقه متوقف مي شد تا انرژي بخارش تجدید شود. موتور بخار و دیگ بخار از بقيه وسيله نقليه جدا بود و در بخش جلویي جا داشت. درچند سال بعدكاگنوت سه چرخه اي با نيروي بخار ساخت كه مي توانست چهار مسافر را حمل كند.
فایل با عنوان اصلی مقاله دیفرانسیل و انواع آن به صورت پاورپوینت بوده که متعلق به دسته بندی فنی و مهندسی است و برچسب ها یا کلمات کلیدی وابسته به ان در زیر قابل خواندن است دیفرانسیل,اتصال هیدرولیکی,دیفرانسیل های قفل شونده,دیفرانسیل ضد لغزش کلاچ دار
 دیفرانسیل سه وظیفه اصلی دارد :1- نیروی موتور را تغییر جهت داده و به چرخ ها می رساند .2- بعنوان آخرین مرحله تغییر دور و گشتاور عمل کرده و دور را کاهش می دهد .3- نیرو را به شکلی به چرخ ها می رساند که هر کدام بتوانند با سرعتهای متفاوت بچرخند و دیفرانسیل نامش را از همین مورد گرفته است .
چرا به دیفرانسیل نیاز داریم :چرخ ها مخصوصا زمانی که اتومبیل دور می زند با سرعتهای متفاوتی می چرخند به طوری که چرخهایی که به سمت داخل پیچ هستند مسافت کمتری نسبت به چرخهایی که سمت خارج پیچ هستند می پیمایند از آنجایی که سرعت برابرست با مسافت طی شده تقسیم بر مدت زمان طی مسافت ، چرخهایی که مسافت کمتری می پیمایند با سرعت کمتری می چرخند و نیز می دانیم که چرخهای جلو و عقب مسافتهای گوناگونی را می پیمایند برای چرخهایی که نیرو به آنها منتقل نمی شود مشکلی پیش نمی آید زیرا به یکدیگر متصل نیستند و می توانند بطور مستقل از یکدیگر بچرخند .
اما چرخهایی که نیرو به آنها منتقل میشود دو به دو به یکدیگر متصل اند و هر دو نیروی شان را از یک موتور وگیربکس واحد می گیرند .اگر اتومبیل دیفرانسیل نداشته باشد چرخ ها به یکدیگر قفل می شوند و با سرعت یکسانی می چرخند و چرخش اتومبیل با دشواری مواجه می شود .در اینصورت یکی از چرخ ها باید در جای خود بلغزد .که می دانیم برای این کار نیروی زیادی لازم است .این نیرو از طریق اکسل از یک چرخ به چرخ دیگر منتقل می شود و فشار زیادی بر اجزای اکسل وارد می کند .علاوه بر این موجب سایش تایر ها می شود .
دیفرانسیل چیست ؟
دیفرانسیل وسیله ایست که گشتاور موتور را به دو قسمت تقسیم کرده و به هر قسمت (خروجی) اجازه می دهد که با سرعت متفاوتی بچرخد .امروزه دیفرانسیل بر روی تمام خودروها و کامیون ها و همچنین برروی خودروهای چهارچرخ متحرک یافت می شود .

فهرست مطالب دانلود مقاله دیفرانسیل و انواع آن :

تاریخچه
دیفرانسيل خودرو و نحوه عمكرد آن
تعریف دیفرانسیل و وظایف آن
ضرورت استفاده از سيستم دیفرانسيل
دیگروظایف دیفرانسیل
اجزاي سيستم دیفرانسيل خودرو
دیفرانسیل و مشکلات آن
دیفرانسيل باز
دیفرانسيل ها و اصطكاک
حركت روي لایه نازک یخ
جدا شدن چرخها از زمين
انواع دیفرانسيل
دیفرانسيل لغزش محدود نوع كلاچي
LSD ديفرانسيل
كوپلينگ ویسكوز
دیفرانسيل قفل شدني و تورسن
دو دیفرانسيل
WD4در مقابلWD2 ومزایا آن ها
دیفرانسيل چرخدنده مخروطي
روابط دیناميكي
منابع

عکس هایی از پاورپوینت :  دانلود مقاله دیفرانسیل و انواع آن

 
 
   راهنمای خرید:
  • در موقع پرداخت حتما تکمیل خرید را بزنید تا خرید کامل شود.
  • لینک دانلود پس از پرداخت نمایش داده شده و به ایمیلتان نیز ارسال میشود.
  • ایمیل خود را به دقت وارد نمایید. راهنمای خرید تصویری
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • 09036301645
  • از طریق واتس آپ پیگیری نمایید.
  • فایل دانلود شده را با برنامه winrar از حالت zip خارج نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *