طراحی سیستم تعلیق خودرو در solid works

پروژه طراحی سیستم تعلیق  خودرو در solid works  

حجم فایل : 35 مگ

نرم افزار : سالید ورک

طراح : مهندس فرشید سرداری

 

سالیدورک یکی از برنامه های مهندسی مکانیک است که اکثر مهندسین مکانیک با آن سر و کار دارند طراحی سیستم تعلیق  که  شامل کلیه

فایل  طراحی سیستم تعلیق ،  همراه با طراحی لاستیک  و فنرهای و همچنین  سایر قطعات است.  تک تک اجزا با اصول مهندسی در نرم افزار

سالیدورک  طراحی و سپس  اسمبل شده اند . کلیه قطعات در داخل فایل موجود میباشد و شما در صورت نیاز میتوانید آن ها را تغییر یا اصلاح نمایید.

 

 امروزه راحتی سرنشینان مهم ترین هدف سازندگان خودرو است.  یکی از مهم ترین عوامل راحتی سرنشینانجلوگیری از انتقال ارتعاشات حاصل،

  از محیط خارج به سرنشینان است. این ارتعاشات میتواند ناشی از عوامل متعددی مانند ترمز کردن ، حرکت در پیچ و ناهمواریهای جاده و …. باشد.

برای تحقق این هدف ،  بین چارچوب شاسی و چرخهای خودرو سیستم تعلیق را کار گذاشته اند.  سیستم تعلیق ، مجموعه فنرها،کمک فنرها و تمام

سازوکارهایی است که برای ایجاد راحتی سفر و فرمانپذیری خودرو به کار میروند .

 هر سیستم تعلیق دو هدف کلی دارد:

۱) راحتی سرنشینان
۲) فرمایپذیری و کنترل خودرو

هدف اول به واسطه جدا کردن سرنشینان از ناهمواریهای جاده فراهم میشود. که این وظیفه به

وسیله اجزای انعطاف پذیر مانند فنر و عضو میرا کننده (کمک فنر)انجام میپذیرد.در واقع

اکثر کار سیستم را فنرها انجام میدهند. از کمک فنرها نیز همان طور که اشاره شد ، برای

میرا کردن نوسان فنرها بعد از برخورد با ناهمواریها در جاده استفاده میشود. به طوری که

اگر کمک فنر استفاده نشود،  اتومبیل بعد از برخورد با ناهمواریها به دفعات و با دامنه نسبتا

زیاد نوسان میکند.

و این برای سرنشینان ناخوشایند است. هدف دوم نیز به وسیله جلوگیری از غلط خوردن،

و پرتاب شدن خودرو و حفظ تماس چرخها با جاده میسر میشود.  این وظیفه با استفاده از

بازوهای مکانیکی که اتصال اکسل، یا چرخها به بدنه یا شاسی را ممکن میسازد، انجام میشود.

 

 

 

 

کلیه قطعات طراحی و اسمبل شده اند 

 

 

طراحی سیستم تعلیق  طراحی سیستم تعلیق